Σελίδες

11.18.2012

Η Θιβετανική Βίβλος των Νεκρών


Πρόκειται για μια σειρά διδασκαλιών για το θάνατο,τις μεταθανάτιες εμπειρίες και τον τρόπο να απελευθερωθεί κανείς απο τον "κύκλο των επαναγεννήσεων" αναγνωρίζοντας και βιώνοντας συνειδητά την όλη διαδικασία.Αν και η παράδοση τοποθετεί τις συγκεκριμένες
διδασκαλίες στο αρχαίο προβουδιστικό Θιβέτ ,γεγονός είναι ότι οι εμπειρίες και η άσκηση των μεγάλων βουδιστών ασκητών της τάντρα  που άνθισε εκεί στη συνέχεια ,εμπλούτισαν τις αρχικές διδασκαλίες και μας παρέδωσαν αυτό που ξέρουμε σήμερα ως "Η θιβετανικη βίβλος των νεκρών".Η "βίβλος"για αιώνες ανήκε στη λεγόμενη "μυστική παράδοση"που (υποτίθεται)ότι διαπερνά όλες τις επίσημες θρησκείες και πνευματικά δόγματα.Στη δύση εμφανίστηκε το 1927(πρώτη έκδοση) απο τον Β.Γ. Εβανς-Γουεντζ.Στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις "πύρινος κόσμος" με μια εξαιρετική εισαγωγή του Καρλ Γιουγκ στην οποία ο γνωστός ψυχίατρος αποσαφηνίζει με όρους της δυτικής ψυχολογίας,έννοιες και νοήματα δύσκολα και "ξένα" στη δική μας κουλτούρα.Παρακάτω παραθέτω ένα ντοκιμαντέρ (με ελληνικούς υπότιτλους)που παρουσιάζει ικανοποιητικά τη διδασκαλία της"μετά θάνατον εμπειρίας στο πεδίο της ενδιάμεσης κατάστασης"
     ΤΑ ΜΠΑΡΝΤΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ Η ΘΙΒΕΤΑΝΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ
Τις πιο φιλοσοφικές, αναλυτικές και εμπεριστατωμένες διδασκαλίες για το θάνατο και τα στάδια του, τις συναντάμε στο θιβετανικό Βουδισμό και ιδιαίτερα στη σχολή του Τζόγκσεν - την αρχαιότερη σχολή διαλογισμού του Θιβέτ. Οι διδασκαλίες αυτές προέρχονται από το αρχαίο βασίλειο της Οργκυέν (Βορειοδυτικά της Ινδίας και γύρω από το βουνό Κάϊλάς) - το κέντρο της αρχαίας παράδοσης των Μπόνπο. Ο Κάραμπ Ντόρτζε, ο πρώτος δάσκαλος του Τζόγκσεν, μετέδωσε αυτές τις διδασκαλίες στον περίφημο γιόγκι Πάντμα Σα- μπάβα, ο οποίος με τη σειρά του τις μετέφερε κατά τον όγδοο αιώνα στο Θιβέτ. Αυτές οι παραδόσεις αποτελούν τη βασική πηγή της θιβετανικής Βίβλου των Νεκρών.
  Ο θάνατος δεν αποτελεί για τους θιβετανούς μια μόνιμη και τελεσίδικη κατάσταση, αλλά ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι την επόμενη επαναγέννηση. Το μεταβατικό αυτό στάδιο, κατά το οποίο το σώμα μεν είναι νεκρό και αποσυντίθεται, αλλά η συνείδηση του νεκρού συνεχίζει να βιώνει διάφορες εμπειρίες, το ονομάζουν γενικά Μπάρντο (ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ θανάτου και επόμενης γέννησης). Η θιβετανική Βίβλος προσφέρει στον νεκρό την απελευθέρωση μέσα απ' το άκουσμα των αντίστοιχων διδασκαλιών. Αυτό μπορεί να γίνει γιατί η συνείδηση του νεκρού στο Μπάρντο είναι - λόγω της απουσίας του υλικού του σώματος - πολύ πιο διαυγής απ' ό,τι στην περίοδο της ζωής του. Επομένως μπορεί να κατανοήσει εύκολα τις διδασκαλίες που ακούει και ν' απελευθερωθεί.
 Ο θάνατος βέβαια - ως φαινόμενο, το Μπάρντο και η επαναγέννηση, δε συμβαίνουν μόνο στο τέλος της ζωής μας, αλλά σε κάθε στιγμή της ύπαρξής μας: μεταξύ δυο αναπνοών μας, δυο σκέψεων μας, ή μεταξύ δυο στιγμών συνειδητότητάς μας. Σύμφωνα λοιπόν με το Βουδισμό, δεν υπάρχει μόνο ένα Μπάρντο ή ενδιάμεση κατάσταση, αλλά άπειρες ενδιάμεσες καταστάσεις, γεννήσεις, θάνατοι, επαναγεννήσεις μέσα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο ρεύμα της συνειδητότητάς μας. Έτσι η απελευθέρωση μπορεί τελικά να επιτευχθεί σε οποιαδήποτε στιγμή, ακόμα και - συμφωνά με τη διάσημη βουδιστική φράση - "ανάμεσα σε δύο αναπνοές".
 Οι θιβετανοί δέχονται πάντως έξι κύρια Μπάρντο: το Μπάρντο της συνηθισμένης κατάστασης της Εγρήγορσης, το Μπάρντο της Ονειρικής Κατάστασης, το Μπάρντο του Διαλογισμού, το Μπάρντο της Ώρας του θανάτου, το Μπάρντο της Πραγματικότητας.
 Τέλος το Μπάρντο της Επαναγέννησης του ατόμου μέσα από αυτό που οι θιβετανοί αποκαλούν Τροχό της Σαμσάρα, ή αέναο φαύλο κύκλο της εξαρτημένης ύπαρξης. Αυτό το τελευταίο σηματοδοτεί και την πίστη του Βουδισμού στην επαναγέννηση, πίστη που διαφαίνεται παντού μέσα στο κείμενο της θιβετανικής βίβλου. Οι διδασκαλίες που αφορούν το θάνατο και τα όσα συμβαίνουν περί αυτόν αναφέρονται στα τρία τελευταία Μπάρντο.
--οι ψυχολογικές παρατηρήσεις του δρ.Κάρλ Γιουνγκ--
 
κανε κλικ στην εικονα για να δεις το κειμενο σε πληρη οθονη
--ολόκληρη η"βίβλος" συνοπτικά υπάρχει   παρακάτω--

κανε κλικ στην εικονα για να δεις το κειμενο σε πληρη οθονη


http://sakisv.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου