Ρεπορτάζ : Απόστος Λακάσας
(από την Καθημερινή της Κυριακής)
«Ελευθέρας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση». Πρόκειται για ορισμένους από τους τίτλους ΜΜΕ μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στις 25 Αυγούστου 2005. Το 2006 θεσπίστηκε για πρώτη φορά βαθμολογικό όριο -10 ως προς τον γενικό βαθμό πρόσβασης ή 10.000 μόρια- για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το 2010 το όριο καταργήθηκε. Τώρα η ηγεσία του υπ. Παιδείας εξετάζει την επαναφορά του από τις πανελλαδικές εξετάσεις του προσεχούς Μαΐου. Μία προοπτική που ήδη πυροδοτεί συζήτηση για την αξία του βαθμολογικού ορίου ως ποιοτικού μέτρου επιλογής υποψηφίων, αλλά και για τις προοπτικές εκπαίδευσης που διαθέτουν όσοι 18χρονοι θα μείνουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, η εισαγωγή το 2005 υποψηφίου σε ξενόγλωσσο πανεπιστημιακό τμήμα με το... παγκοσμίως αρνητικό ρεκόρ του 1,53 με άριστα το 20 κατεδείκνυε την ανάγκη λήψης μέτρων για βελτίωση του επιπέδου στο λύκειο, αλλά και την ύπαρξη ενός «φίλτρου» για τους αποφοίτους λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν στα ΑΕΙ. Η τότε υπ. Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου είχε αποφασίσει τη θέσπιση βαθμολογικού ορίου και το μέτρο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2006. Πέρασαν τέσσερα χρόνια και οι βαθμολογίες εισαγωγής πλησίασαν σε... λογικό πλαίσιο. Ενδεικτικά, το 2006 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής ήταν της Σχολής Mηχανικών Eμπορικού Nαυτικού, στην οποία ο τελευταίος εισαχθείς είχε 9.494 μόρια, αλλά με γενικό βαθμό πρόσβασης 10,99. Η αναντιστοιχία βαθμού - μορίων προκύπτει επειδή για τον υπολογισμό των μορίων οι βαθμοί σε συγκεκριμένα μαθήματα προσμετρώνται με δείκτες βαρύτητας, ενώ ο βαθμός πρόσβασης είναι ο μέσος όρος των βαθμών στα εξεταζόμενα μαθήματα. Ταυτόχρονα, σταθερά κάθε χρόνο το 35% των υποψηφίων δεν περνούσε τη βάση, με συνέπεια πολλά περιφερειακά τμήματα ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης να έχουν κενές θέσεις. Ενδεικτικά, την τετραετία 2006 - 2009 έμειναν 68.000 κενές θέσεις. Ετσι, το 2010 η τότε υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, προκρίνοντας ότι το βαθμολογικό όριο δεν είναι το κατάλληλο φίλτρο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και με στόχο την αξιοποίηση των υπαρχόντων ΤΕΙ, προχώρησε στην κατάργησή του. Κάτι που πυροδότησε τις αντιδράσεις, κυρίως μερίδας διδασκόντων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, οι οποίοι θεωρούν ότι η ύπαρξη βαθμολογικού ορίου, αν και δεν είναι πανάκεια, αποτελεί μία... κάποια λύση στην αποφυγή εισαγωγής υποψηφίων με βαθμούς 2, 3, 4... Αντίθετα, με ικανοποίηση έγινε δεκτή η απόφαση από τις κοινωνίες των επαρχιακών πόλεων με τμήματα ΤΕΙ, που προσέβλεπαν στη φοιτητική μετανάστευση (ενοικίαση σπιτιών, διατροφή, διασκέδαση) για να τονωθεί η τοπική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου